❤SAYANG SEMUA❤

Dreaming ♥


IU (아이유) Dreaming (드리밍)


Eyes that only look at me
A nose like a sculpture
Lovable lips
Skin like milk and
A face that’s curious about something
Chic words

My friends think
I’m delusional
But I knew Your heart :h:
Even when you’re coy
I know
You can fool a ghost
But you can’t fool me

Step by step
Nervous footsteps
With excitement

Today with a heart
As big as this
Confess
Your dream ... :face42:

2 comments:

Suyuti said...

Hadith-hadith nabi Muhammad(Sallallahu alaihi wa sallam) adalah sangat tepat dalam menjangka pelbagai perkara yang akan berlaku pada masa hadapan, termasuklah mengenai pesawat. Nabi telah berkata :
“dajjal itu menggunakan sejenis keldai istimewa yang mempunyai dua telinga yang besar, panjangnya setiap satunya adalah lebih kurang 30 depa, bergerak-gerak di angkasa, di mana awan begitu hampir padanya sehinggakan dia mampu untuk menyentuh awan tersebut dengan tangan dan dapat juga dia mengembara dengan pantas, lebih pantas daripada matahari yang akan terbenam.” (disebut dalam Kanzul-‘Ummal & ‘Uqd ad-Durrar, Imam al-Maqdisi).
Nabi Muhammad juga telah berkata:
“ia memakan batu-batuan dan sebuah gunung asap sebelum dia dan manusia lainnya menaiki di dalamnya, dan bukan di belakangnya.”
Hadis yang lain juga ada menyebut bahawa keldai dajjal itu memakan api di dalam badannya dan ia mempunyai pembukaan dari mana api dan asap muncul. Ia bergerak dengan kelajuan yang sangat tinggi atas tanah, lautan dan udara. Warnanya sangat putih seperti bulan. Diantara setiap satu langkahnya adalah seperti perjalanan satu hari satu malam. Di bumi panjannya adalah~180 kaki.
Ini adalah satu gambaran yang jelas mengenai pesawat di mana telinganya adalah sayap pesawat dan warna yang digambarkan, aqmar, bermaksud mutiara seperti bulan- warna kebanyakan kapal terbang masa kini.
Sumber:

muslim-lion.blogspot.com/2012/06/prophet-on-planes-hadith.html

Abang Menaip said...

Assalamualaikum, saya dtg singgah dan follow blog ni :D smile always !!